Περίληψη:
Πλέον οι πολυεθνικές εταιρείες αποτελούν βασική επιχειρησιακή μορφή καθώς, οι ίδιες κυρίως, συμβάλουν και «ελέγχουν» την παγκόσμια οικονομία. Η εύρεση και η υιοθέτηση μιας σωστής στρατηγικής για διεθνοποίηση κατέχει εξέχοντα ρόλο, καθώς αυτή είναι που θα αναδείξει και θα βοηθήσει την εταιρεία έτσι ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις επιχειρηματικές απειλές που θα παρουσιαστούν. Η έγκαιρη πρόβλεψη και η σωστή τους διαχείριση μετατρέπουν τις απειλές προς όφελος της επιχείρησης. Σημαντικό ρόλο προς τον δρόμο της επιτυχίας αποτελούν οι προσιτοί της στόχοι και η σωστή εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων και των πόρων που η ίδια διαθέτει.
Η συγκεκριμένη εργασία αναφέρεται στις εξαγωγικές δραστηριότητες της Microsoft και ως κύρια μελέτη περίπτωσης (case study) η εξαγορά της Nokia Mobile.
Η εταιρεία επιλέχθηκε λόγω του ονόματος που κατέχει στον χώρο, το οποίο είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένο, αλλά και για την εμπειρία που διαθέτει μιας και είναι από τις παλαιότερες εταιρείες στην κατασκευή του ηλεκτρονικού λογισμικού. Καθώς επίσης σημαντικός παράγοντας που δεν μπορούσε να παραληφθεί ήταν η κοινή πορεία που, άθελα τους, είχαν οι δύο εταιρείες όταν επέλεξαν την αποχή για ένα διάστημα από την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των τηλεπικοινωνιών επειδή δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στις γρήγορες και συνεχείς τεχνολογικές εξελίξεις αλλά και ο κοινός τους χρόνιος αντίπαλος.
Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη, το θεωρητικό και το πρακτικό, και τέλος θα αναφερθούν τα συμπεράσματα. Στο πρώτο μέρος αναλύονται οι λόγοι που ωθούν την επιχείρηση να προβεί σε δραστηριότητες εκτός των τοπικών της συνόρων, τους κινδύνους που μπορεί να συναντήσει αλλά και τους πιθανούς μεθόδους για να μπορέσει να τους εξαλείψει. Στο τέλος του πρώτου μέρους, η εργασία, εστιάζει στην μέθοδο της εξαγοράς και πως θα οδηγήσει την επιχείρηση στην διεθνή επιτυχία και θα της αποφέρει τα προσδοκώμενα οφέλη.
Στην συνέχεια στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η ιστορική αναδρομή των δύο εταιρειών και η πορεία που ακολουθούν από την αρχή της εγκαθίδρυσης τους, αναφέρονται άλλες εξαγορές επέλεξαν ανά τα χρόνια για να τις καταστήσουν ανταγωνιστικές και καινοτόμες. Τέλος παρουσιάζονται οι λόγοι που ώθησαν τις εταιρείες σε στρατηγική συνεργασία και εν συνεχεία κατέληξαν σε ολοκληρωτική εξαγορά.
Στο τελευταίο κομμάτι αναφέρονται τα συμπεράσματα τα οποία προκύπτουν και τέλος παρουσιάζονται μερικές προτάσεις οι οποίες θα μπορούσαν να καταστήσουν τον όμιλο πιο ανταγωνιστικό και να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό.