Περίληψη:
Η Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας στον Ξενοδοχειακό κλάδο είναι
ιδιαίτερα σύνθετη, αφού πρόκειται για έναν κλάδο που παρέχει πολλαπλές
υπηρεσίες (διαμονή, εστίαση, ψυχαγωγία κ.λ.π.) σε έναν προσδιορισμένο
χώρο με ιδιαίτερες συνθήκες διαχείρισης. Σκοπό της παρούσας πτυχιακής
εργασίας αποτελεί η διατύπωση προτάσεων ανασχεδιασμού / βελτίωσης των
εφοδιαστικών αλυσίδων δύο διαφορετικών ξενοδοχειακών μονάδων του
νομού Πιερίας που αποτέλεσαν το δείγμα της έρευνας μας. Στο πλαίσιο αυτό
τέθηκαν οι εξής δύο βασικές ερευνητικές υποθέσεις: (α) Λειτουργούν οι
εφοδιαστικές αλυσίδες των δυο ξενοδοχείων σύμφωνα με τις αρχές της ορθής
διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας; (β) Μπορούμε να προτείνουμε
ενέργειες και δράσεις για την αποδοτικότερη λειτουργία των εξεταζόμενων
εφοδιαστικών αλυσίδων; Για τη διερεύνηση των ερευνητικών υποθέσεων,
καταγράφηκαν και αναλύθηκαν στοιχεία πρωτογενούς και δευτερογενούς
έρευνας. Η πρωτογενής έρευνα βασίστηκε στη διεξαγωγή συνεντεύξεων με τη
χρήση ερωτηματολογίου σε κάθε επιχείρηση ξεχωριστά, ενώ η δευτερογενής
έρευνα κάλυψε τη βιβλιογραφική επισκόπηση του θέματος.
Μετά την επεξεργασία των συλλεχθεισών πληροφοριών και την κριτική τους
θεώρηση προέκυψε ότι οι ερευνητικές υποθέσεις που τέθηκαν
επιβεβαιώθηκαν. Τα βασικότερα συμπεράσματα της παρούσας πτυχιακής
εργασίας είναι ότι για τον ανασχεδιασμό καθεμίας εφοδιαστικής αλυσίδας
πρέπει να δοθεί έμφαση στη χρήση πληροφοριακών συστημάτων, στη
διασφάλιση της ποιότητας, στις σχέσεις συνεργασίας με τους συνεργάτες και
τους προμηθευτές και τέλος στη σωστή διαχείριση των εξόδων, ώστε να
διασφαλιστεί η κερδοφορία της κάθε επιχείρησης. Δυο βασικοί περιορισμοί
της έρευνας είναι: α) τα συμπεράσματα και οι προτάσεις βελτίωσης που
απορρέουν από την παρούσα εργασία αφορούν αποκλειστικά στις διαδικασίες
των εφοδιαστικών αλυσίδων των δυο ξενοδοχείων που μελετήθηκαν και β) οι
πληροφορίες που αντλήθηκαν από κάθε επιχείρηση μέσω της συνέντευξης
προέρχονται εξ’ ολοκλήρου από το διευθυντικό στέλεχος του κάθε
ξενοδοχείου, αντίστοιχα.