Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο το ηλεκτρονικό εμπόριο εφαρμόζεται από τις τράπεζες μέσα από το internet banking. Παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαδικτυακών τραπεζικών συναλλαγών και η επίδραση τους στους πελάτες και γενικότερα στην οικονομία.
Στο πρώτο μέρος γίνεται σύντομη αναφορά στον ορισμό του διαδικτύου και στην ιστορία του, αναφέρονται τα κύρια χαρακτηριστικά του ηλεκτρονικού εμπορίου με τις κατηγορίες που διακρίνεται, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του, ενώ γίνεται λόγος και για την ασφάλεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
Στο δεύτερο μέρος γίνεται λόγος για την ηλεκτρονική τραπεζική, δίνεται ο ορισμός της και αναφέρονται οι υπηρεσίες της. Ακόμα, παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ηλεκτρονικής τραπεζικής για τις τράπεζες και για τους πελάτες ξεχωριστά.
Στη συνέχεια παρουσιάζονται αναλυτικά οι κατηγορίες της και περιγράφονται οι λειτουργίες για κάθε μία από αυτές.
Τέλος παρουσιάζεται η μεθοδολογία της έρευνας και εξάγονται τα συμπεράσματα.
The main purpose of this thesis is to describe the way in which e-commerce is applied by banks through internet banking. The advantages and disadvantages of online banking transactions are presented, so as their effect on customers and the economy generally.
The first chapter consists of a brief reference of the Internet and its history, the main characteristics of e-commerce and its categories and finally the advantages and disadvantages of e-commerce. The security of electronic transaction is also presented.
The second chapter includes the definition of e-banking and its services and also the advantages and disadvantages of e-banking for both the banks and for the customers. Then the categories of e-banking and their functions are thoroughly presented.
The final chapter contains the research methodology and the final conclusions.