Περίληψη:
Η πτυχιακή αυτή εργασία έχει ως στόχο την έρευνα, συλλογή και επεξεργασία των διδακτικών μεθόδων αναφορικά με τα μαθήματα της Γεωγραφίας-Χαρτογραφίας και σχετικών με το Περιβάλλον μαθήματα στα ελληνικά δημοτικά σχολεία. Αφορμή για την επιλογή του θέματος υπήρξε η γνωστική επαφή μας με μαθήματα που ασχολούνται με τη Χαρτογραφία και το περιβάλλον, όπως η «Εισαγωγή στη Χαρτογραφία», «Θεματική Χαρτογραφία», «Αρχές περιβαλλοντικού σχεδιασμού», «Οικολογία και αειφόρος ανάπτυξη» και «Ποσοτικές μέθοδοι γεωγραφικής ανάλυσης». Έπειτα η ενασχόλησή μας με θέματα Χαρτογραφίας και Περιβάλλοντος,
κατέστησε συνειδητή την έλλειψη επαρκούς χαρτογραφικής γνώσης από τη μέχρι τότε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευσή μας. Τέλος, πρόκληση αποτέλεσε και το γεγονός ότι έπρεπε να επεξηγηθούν με απλό, εύστοχο και ελκυστικό για τα παιδιά τρόπο, χαρτογραφικές και περιβαλλοντικές έννοιες, κάποιες από τις οποίες είναι δύσκολο να γίνουν κατανοητές ακόμη και από ενήλικες.