Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία θα ασχοληθούμε με το ηλεκτρονικό εμπόριο <<επιχείρηση προς καταναλωτή>>. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες εφημερίδες ή περιοδικά ποικίλης ύλης δημοσιεύουν άρθρα-σχόλια για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Παράλληλα διάφορες δραστηριότητες έχουν αποκτήσει πλέον ηλεκτρονικό χαρακτήρα. Η χρήση του διαδικτύου ως μέσου πραγματοποίησης ηλεκτρονικών συναλλαγών έχει αυξήσει το ενδιαφέρον για την κατανόηση των βασικών παραγόντων που επηρεάζουν τον όγκο των αγορών που πραγματοποιούνται από τα διάφορα ηλεκτρονικά καταστήματα. Η εμπιστοσύνη των χρηστών του διαδικτύου προς αυτά τα καταστήματα αποτελεί, για πολλούς, ένα βασικό παράγοντα που επηρεάζει τη συμμετοχή τους στις ηλεκτρονικές αγορές. Η παρούσα μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση των βασικότερων παραγόντων που επηρεάζουν την εμπιστοσύνη και το επίπεδο της συμμετοχής των χρηστών του διαδικτύου στις ηλεκτρονικές αγορές. Το εννοιολογικό πλαίσιο ελέγχθηκε, με τη χρήση ερωτηματολογίου, σε ένα δείγμα 50 χρηστών του ηλεκτρονικού εμπορίου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την εμπιστοσύνη των χρηστών στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η ποιότητα του δικτυακού τόπου, η εμπιστοσύνη στην τεχνολογία των συναλλαγών και η εμπειρία των χρηστών. Επιπλέον, τα εμπειρικά δεδομένα έδειξαν ότι η συμμετοχή των χρηστών στο ηλεκτρονικό εμπόριο επηρεάζεται αποκλειστικά από την εμπιστοσύνη που έχουν σε αυτό.